ВИСТАВКА КИТАЙСЬКОГО МИСТЕЦТВА ІЗ ФОНДІВ МУЗЕЮ

Представлена виставка творів живопису «Дві сторони китайського пера» з фондів Одеського музею західного і східного мистецтва знайомить глядача з мистецтвом Китаю ХХ століття, тим самим значно розширюючи рамки постійної експозиції китайського мистецтва у відділі Сходу.

Огляд виставки починається з серії няньхуа — китайських лубкових картинок, віддрукованих ксилографічним способом (ксилографія — відбиток на папері з картинки, вирізаної на дерев’яній дошці). Няньхуа буквально означає «новорічна картинка». Лубкові картинки завжди відігравали важливу роль у святкуванні Нового року. Ці обереги протягом року повинні були захищати будинок і його мешканців від злих духів, хвороб та інших неприємностей, напередодні свята їх зривали зі стін, спалювали і розвішували нові.

У другій половині ХХ століття няньхуа стала авангардом всього художнього процесу в Китаї. На відміну від живопису гохуа народна картина продемонструвала свою незвичайну гнучкість, вона жваво і адекватно сприйняла революційні перетворення і розвивалася по шляху політизованого мистецтва у суворій відповідності до провідного творчого методу «поєднання революційного реалізму і революційного романтизму», висунутим Мао Цзедуном.

У 1950-90-х рр. в мистецтві няньхуа дидактичні функції реалізувалися в рамках нагальних політичних завдань: економічного будівництва, реформування сільського господарства, «битви за сталь», соціальних перетворень, боротьби з неграмотністю. Особлива роль мистецтва няньхуа надавалася у справі прославлення вождів і героїв праці. Таким чином, новорічна картина стала мистецтвом нового типу, яке повно і яскраво відображало дійсність, виконуючи завдання ідейної пропаганди і виховання населення.

Дуальність виставкового проекту реалізують представлені на виставці роботи монументального китайського живопису, що зображують красу природи та надихають на роздуми про вічність та примат духу над матерією. На виставці представлений майстер пейзажу Дай Шихо ( 1949 р.н.), класик, продовжувач китайського традиційного мистецтва «гохуа» Цзянь Шилунь (1927 р.н.) та живописець-новатор Ци Байши (1860 — 1957).

Виставка присвячена знаменній даті — 70-річчю утворення Китайської Народної Республіки. Створення КНР було проголошено 1 жовтня 1949 року на мітингу, що проходив на площі Тяньаньмень в Пекіні. За 70 років китайський народ зробив шалений стрибок у майбутнє, ставши одним з економічних і технологічних лідерів на світу.

📍 Роботи експонуватимуться у Чорній залі на другому поверсі.
Відкриття виставки: 🍂27 серпня о ⏳17:00
❗️ У день відкриття вхід вільний.
💰 Далі: 40 грн
☎️ (048) 724 — 67 — 47